Onsdag och mitt i veckan

Hemkommen från jobbet... är såå trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen typ. Men man måste få lite mat i magen så man inte svälter. Måste säga att det är väldigt tråkigt att laga mat två gåner om dagen, suck. Först mat för att äta, sen mat för att ta med till jobbet.
Jag passade på att ringa Olivia när jag åkte tåget hem... skulle ringa mamma med men jag är så trött. Får äta lite, samla mina krafter och sen orkar jag nog.
Imorn har vi våran andra riktigt outreach (för er som inte vet vad detta innebär så är det när man på något sätt gör någonting för någon annan, eller berättar för folk om Jesus, typ)
I alla fall, imorn är våran första utmaning. Eftersom att dom flesta av oss är nyinflyttade så är det ju ett ypperligt tillfälle att baka en tårta (eller kanske kaka) och gå till en granne, fika och hällsa på där. Hm... inte riktigt min grej, har inte sett nån av mina grannar än. Men trevligt, Ante sa att det bor en tant nedanför, ja tycker om tanter så jag tänkte jag kan ju gå dit och fika lite. Utmaningar är bra, att göra saker man vanligtvis inte brukar göra... Det är ju trots allt ingen dålig sak att bjuda på fika, right? Alla blir väl glada för lite besök... inte för att jag har en baktanke med detta på något vis, men jag hade då blivit glad om det km någon och plingade på min dör och fråga om jag ville ha lite kladdkaka...

Nu är jag trött och orkar inte skriva mer, detta var nog bara för uppdateringsskull.
Föresten jag får nog ta en sväng till coop, Willys stängde precis... brödet är slut = ingen frukost imorn.


/Erica

Kommentarer
Postat av: Majlöv

Naaw, jag gillar tanken med öppet-dygnet-runt :)

Vilken mysig tanke! Jag tror faktiskt att jag ska baka en liten kaka ikväll... blev lite inspirerad... svensk kladdkaka <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback