It's freakin' cold out there

I alla fall när man har på sig kalasbyxor (låter roligare än leggins) och sommarjacka. Men jag klagar inte, det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder... eller hur är det? I vilket fall ska jag ta min varma jacka och kanske till och med en extra hallsduk imorn.... hm undra just om jag har några vantar.
Idag har jag träffat bästa Charlotta. Hon åkte till sin skola idag och bytte tåg i sthlm, vilket betyder att vi fick en timme tillsammans på Donken. Mysigt, mysigt... Var så längesen fast det bara känns som om det var några dagar. Händer såå mycket just nu och tiden bara springer iväg. Jag har nu insett, när jag börjat tänka på och vi pratade om Varberg... att jag faktiskt börjar sakna det.
Måste medje att jag varit lite orolig för att jag inte saknat något hemma innan... det senaste året har ju trots allt varit det bästa i mitt liv, och jag har nog legat på en nia (ibland till och med tia) hela året (det är en lycklighetsskala som bara vissa fattar, irmeling och adde bla.). Borde man inte sakna allt då när man flyttar och inget är som det brukar? Nej, livet går vidare och jag mår precis lika bra och är precis lika lycklig... lär mig så sjukt mycket nytt varje dag samtidigt som livet är  sjukt soft.
Men idag, just denna dagen har jag blivit tilldelad en viss del saknad! :) Kollade på bilderna Olivia la upp på facebook på oss (från förra hösten) det var den där gången vi åkte till vattenfallet och sa hit ska vi åka många gånger (åkte vi dit igen?)... å det blir så där varmt innombords när man tänker på fina minnen. Jag saknar ett par vänner som Lotta och Samuel som man kan åka hem till i mysbyxor och helt avslappnat bara hänga där och känna sig som hemma, slänga sig i soffan och sappa eller fika med lite bullar. Sommaren och våren med alla härliga ungdommar i kyrkan, den kommer jag heller aldrig glömma.
Ska bli så kul att komma hem och hällsa på, det är visserligen några veckor kvar... men kul kommer det bli.

Efter min dejt med Lotta gick jag förbi jobbet, tjötade lite och fikade... sen bar det av hemmåt. Då var det ju det här med pendeln igen, men jag ska nog inte ta upp det för då verkar det som om allt är dåligt... jag är så tacksamm att man kan gå till stationen och behöver vänta max 15 min tills tåget går, jämt varje dag!
Ikväll har jag läst igenom Sven Bengtsson anteckningarna jag skrivit under lektionerna på datorn... vi har ett litet prov på det imorn, ska tydligen inte vara så svårt men det skadar inte att läsa på lite ändå.

Mina ögonlock åker upp och ner väldigt mycket just nu, det är den tiden på dygnet då man blinkar som mest... då är man trött, det vet jag för det lärde jag mig på körskolan, då ska man inte köra bil mer. Men det är ju tur att jag ligger i min säng och inte sitter och  kör en bil.


God Natt!
/Erica

ps. oj är det ett svärord? :O tanken slog mig nu... (tänker på rubriken) ds.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Nej, klart det inte är ett svärord :D. Det har Sota lärt mig använda en hel del, det är typ synonym till "awsome"!

Postat av: Olivia

Aw, läste vad du skrivit lite mer nu.. vi åkte aldrig till Vattenfallet igen nej. Vi får göra det när du kommer! SÅ mysigt! Och ja, vilka minnen...

2008-09-16 @ 17:02:54
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Erica

Synonym till awsome... a det låter inte så farligt ;) haha vilken tur...

2008-09-16 @ 18:27:24
Postat av: Majlöv

Ja här börjar också bli kallt! Det är bara 20 grader ute och jag va tvungen att ha jeans för att inte frysa :(

Jaa, jag förstår din känsla.. visst saknar man en del ibland.. det är så mycket nytt och så mycket roligt som händer här så det har aldrig blivit att jag längtat hem.. man känner sig nästan lite elak.

Extra halsduk? Jag längtar tills jag kan börja använda sjal igen utan att svettas en massa :)

2008-09-16 @ 22:36:41
URL: http://majlov.webblogg.se/
Postat av: Erica

Åh 20 grader låter inte helt fel... Visst känner man sig lite elak, men nu börjar jag tänka på dom där hemma så det känns skönt, haha.

Å sjal är ju underbart, hoppas du kan använda de snart då... hihi.

2008-09-16 @ 23:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback