First day at work, and a good day at school

Jag vet inte riktig vart jag ska börja... Men vi kan börja med skolan, det är ju den som kommer först på dagen.
Idag var en väldigt bra dag, som vanligt i skolan. Sven Bengtsson undervisade i ständigt växande tro och pratade om två olika sorters tro och om hopp och kärlek, massa bra. Men det är för långt för att kunna återberätta det här. Du får helt enkelt börja på skolan för att höra det själv. hehe.
Föresten så var det bra undervisning igår också... om biblisk ekonomi, sjukt spännande hur kristna värderingar får företag och till och med länder att förändras till något väldigt bra. A den undervisningen är inte heller så lätt att återberätta ,så jag tänker inte försöka göra det heller.

Så... till jobbet. Igår åkte jag till Village för att snacka lite med dom. För er som följt med i bloggen lite så har jag haft ett jobb på gång där i ett tag, men inte riktigt fått något riktigt beslut.
Jag åkte dit och snacka med dom, dom ville jag skulle börja redan idag. Coolt... när jag åkte pendeln till sthlm satt jag och funderade på hur jag ska få ihop pengar denna månaden, lite oroligt må jag säga. Men nån timme senare när jag sitter på pendeln på vägen hem är jag lättad och väldigt glad över att så fort fått jobb och behöer inte oroa mig för pengar. Härligt.
Det är både spännande och roligt att byta från en Village butik till en annan Village butik måste jag säga. Mycket är annorlunda och jag ser fram emot att komma till jobbet imorn, nej jag ser fram emot att gå till jobbet hela hösten. Finns mycket att sätta mina kliande fingrar i, toppen...

Nu ska jag göra en matlåda till imorn... sen ska jag försöka gå och lägga mig i tid.
Den här veckan jobbar jag till sju fyra dagar i rad... vilket betyder att jag åker hemmifrån halv åtta och kommer hem halv 9... inte så mycket fritid med andra ord.

Sammanfattningsvis så är livet på topp, skolan är toppen och jobbet är toppen... Dessutom har jag åttioåtta nya klasskompisar att lära känna, eller a minus jag då och Daniel och Erik...
Kommer bli en spännande höst... Den mest spännande hösten i mitt liv tror jag faktiskt.


/Erica

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Hej du!

I miss you... Låter som du har det bra, det glädjer mig.. Hälsa alla..



Stor kram

2008-09-04 @ 19:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback