Autumn in by blog

Jag måste medge att jag varje vår när det börjar bli så där härligt varmt och mysigt fruktar hösten... Hösten är regnig grå och trisst. Dessutom kan det blåsa en del så det är ingen idé att fixa håret på ett halvår typ, nästan i alla fall.
Men hösten kan änså ha sina fina stunder. När sommaren är över och man känner att man fått ut allt av sommarlovet som mankunde, så känner man att en tid av tjocka tröjor, raggisar och massa filkvällar (med gott samvete för att det är dåligt väder) passar väldigt bra... Inget tvång att gå ut, men ändå kan man få dom här fina höstdagarna.
Jag längtar numera till mer höst i Märsta, löven har inte riktigt fallit av än... dom har inte ens blivit röda. Men jag har hittat ett träd, som jag ser varje dag när jag drar upp min rullgardin... Ett träd med röda, gula och gröna löv... dessutom har vissa börjar falla av. Så jag kunde inte motstå att plocka fram kameran och klicka av några bilder.
Jag längtar till mer löv, mer, mer och mer. Jag vill fota sånna där häärliga höstbilder. Så fort jag hittar en skog med massa löv ska jag ge mig ut och ta med mig någon att fota, kanske Ellen vill posa med sin häst :)
 
            

Igår efter jobbet... som blev ett par timmar senare än planerat (stängde åt sofie som inte mådde så bra) så tänkte jag behe mig till kyrkan där det var fotbollskväll, typ. Vet inte riktigt jag missade typ allt för jag kom så sent. Jag ska ta det från början. 18.40 rullade tåget in på Märsta station och då borde jag tagit bussen mot arlandastad, men nej jag var hungrig och hade glömt både glasögon och linser dagen till ära så jag kände smärta i mitt huvud (med finskt uttal, haha). Jag tog då bussen hem istället... väl hemkommen fick jag mat i magen (å bror hade lämnat en hamburgare i kylskåpet!). Jag gjorde en snabb löädförvandling, fixade håret och tog på mig mina glasögon (inte bra att använda liser när man är sjuk, fast jag gör det nästan alltid ändå). Jag hade två bussar att åka med, en gick 19.45... den andra 19.49. Den senare hade jag lite längre att springa till. Jag trode jag var i tid och skulle gå ut till den första bussen, ajdå missade den. Så jag ökade takten för att hinna till buss nr.2. Väl framme kom jag på att bussen gick från andra sidan vägen än den busskuren jag stod i. Med hjärtat i hallsgropen (va?) sprang jag över vägen, samtidigt som jag ser bussen komma åkande gräver jag i fickan efter plånboken... Jag hinner fram och öppnar plånboken för att spana efter den lilla röda (SL-kortet). Jag bläddrar bland bankkort, körtkort, småpengar, nån tjugolapp och massa gamla kvitton. Men inget busskort där inte! Neeej... jag glömde att jag la det löst i väskan när jag åkte bussen hem innan. Suck! Bussen stannar i samma sekund framför mig och jag säger till chaffören att jag glömt mitt busskort. "Jahapp, då kan du ju inte åka med" säger busschaffisen. Men kan jag inte betala, säger jag med andan i halsgropen (kan man säga så?)... Nej du kan inte betala säger han.
Det blir tyst i några sekunder...
Men du kan betala med sms kommer smartot till busschaffis på så. Ja! Vad bra säger jag och sätter mig i sätet längst fram i bussen. Han förklarar hur jag ska skriva och vart jag ska skicka det... Väl nere på stationen visar jag mitt mess och han säger att jag kan sitta kvar på bussen (efter att jag berättat att jag ska vidare till arlandastad) för att han ska köra vidare dit efter stoppet på stationen.
Vi sitter och pratar en stund, eller a rättare sagt han pratar med mig... Efter en stund kör bussen vidare. Han fortsätter prata, vi hinner prata om en held del faktiskt. Hur mycket billigare busskorten skulle vara om vi inte hade så mycket skadegörelser (folk som slår sönder ruter på busskurerna tex)... han frågar mig och jag vet hur börsen har gått idag (haha, kul fråga!), vi pratar om en kille som gått på bussen en halvtimme tidigare och fått 2500 i böter för att han "tjuvåkt"... han berättar om en kompis till han som fått ett besök av Polisen (haha mycket rolig strory, men det är en annan historia)... Sen fick jag säga tack för skjutsen för vi var framme vid eurostop.
Jag kom in i kyrkan  kvart över åtta, då var Elvelyck i full gång med sin predikan baserad på fotbollskvällen... han pratade om att vinna ett "större spel", ett riktigt spel där du vinner på riktigt osv... Sen var det slut så jag han inte vara med så länge.
Men jag fick ju en trevlig åktur på bussen, trots att jag fick betala för den (men det märker jag ju inte förens min mobilräkning kommer, som för tillfället kommer hem till pappa, haha)
Sen gick jag och Ante och köpte glass på ica, vi åkte hem och åt marängswish (hur det nu stavas) och kollade på en film... jag somnade och sov sen hela natten tills nu idag, klockan 8.30 vaknade jag pigg och glad!

Nu ska jag inte tjöta mer, det är nog ändå ingen som läst så här långt...

Imorn är det skola ige! :)
/Erica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback