"Hälsovecka"

Denna veckan har jag och... eller låt mig säga att mina lägenhetspolare, eller familjemedlemmar... kalla dom vad du vill. Men i vilket fall har dom gått in i en hälsovecka. Jo visst målet att det ska bli två hela månader och några färre kilo...
Jag tyckte det var en bra ide och försöker hänga på. Det är ut med skräpmat, bort med alt socker och in med sallad och frukt och såt nyttigt. Ingen mer choklad!
Det för mig raskt in på ett helt annat ämne... visst var det ett uttryck som vi körde med i "veddige-gänget" en gång i tiden... Eller hur var der Olivia? "Ingen mer choklad"... jag kommer inte ihåg vart det kom ifrån eller varför vi sa det.
Aja tillbaka till hälolivet... fundera på om vi kanske ska ta och kolla på hälsoresan för att få lite inspiration här. Får se när vi får tid till den...





/Erica

Kommentarer
Postat av: Olivia

Haha, ja just det! "Det räcker nu, ingen mer choklad!" det var Binak eller Labinot som myntade det! Jakob gick ju i deras klass typ.. och så hade nån utav dem (vem det nu var) med sig choklad till skolan och alla ville ha.. tills han sa: "Det räcker nu, ingen mer choklad!!" :D

Postat av: Majlöv

Ja, mina "rumskamrater" har också fått för sig att de ska börja äta mer hälsosamt (går det var min första tanke?). Sallad, sallad och sallad. Så lite ris, pasta och potatis som möjligt. Bröd är helt uteslutet eftersom det innehåller så mycket gluten och gör en puffig. Jag går då verkligen, ofrivilligt, på diet (även fast jag intehar nåt emot det..) haha :)

2009-02-03 @ 03:36:47
URL: http://majlov.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback