Me like Chiquita!

Idag är det 5 dagar kvar tills jag tar bilen och kör upp till storstan sthlm. På fredag är det jag åker... har två passagerare med i bilen, en mor och en far. Ska släppa av dom halvvägs hos farmor och farfar och önska dom en trevlig vistelse i Finspång.
Igår åkte jag till granbyns lilla affär Ekvlövs för att hämta bananlådor. Jag kom tomhänt och fick med mig tre hela lådor. Så nu skulle man kunna tro att jag är sjukt glad i att äta bananer. Men så ligger det inte riktigt till... det kan vara gott med banan till glass någon gång ibland om man häller lite chokladsås över. Jag skulle nog mer se banan som barnmat. haha. Aja... bananlådor står på mitt bord i alla fall. Men dom är inte fyllda med bananer utan dom är fylda med studentpresenter, nån lampa lite skivor och annat smått och gott.
Ikväll åker Ante och Maria hem till märsta, så jag tänkte skicka med dom nån låda för jag tror inte jag får plats med allt själv.
Dagen till ära har jag rensat lådor, skåp och andra jobbiga förvaringsutrymmen där man kan tänkas ha slängt in papper och andra bra att ha grejer. Inte jätte kul att rensa igen om, men det som måste göras måste helt enkelt göras. Trots att det är sjukt tråkigt att städa så fick jag några glittrande ögonblick. Jag hittade en gamal filofax (heter det så?) som jag hade när jag gick i trean eller ngt sån. Där i hittade jag massa roliga bilder och telefonnummer, ett ronaldmcdonald-medlemskort, klistermärken som jag la i min klistermäressamling som jag hittade i en annan låda. Haha... ja du jag samlade på klistermärken, eller "stickers" som det hette på den tiden. Jag kunde inte med att slänga den så den ligger väl förvarad i en låda, men den får dock inte följa med i flytten.
Haha, jo jag hittade en annan samling med. En samling med brevpapper, rosa, lila, nallar, brevpapper jag fick när jag var väldigt liten, brevpapper jag bytt till mig och brevpapper som doftar. Det var en fin samling, jag funderar på att börja brevväxla igen så någon kan få mna fina brevpapper. Jag tror nog allt att Olivia har sin samling kvar också. Hon kanske vill börja skriva brev nu när jag flyttar. hihi... en roande dag trots allt. Men i det stora hela fruktansvärt tråkigt att städa. Redan fyllt en svart säck med skräp...
Nu ska jag ge mig på garderoben, det är ett stort projekt jag vet!


     


/Erica



Kommentarer
Postat av: mingla

får jag fråga dig en sak angående bloggen?

Postat av: karin

älska!<33333333





vem är sötast Ashton Kutcher eller Jesse Metcalfe?

http://barasante.blogg.se/2008/july/vem-ar-sotast.html#comment :D

2008-07-20 @ 16:12:13
URL: http://barasante.blogg.se/
Postat av: Olivia

Vi måste definitivt brevväxla! Jag har oxå såna som doftar :D HAHA! OCH gamla stickers, massor! :)

2008-07-21 @ 20:48:32
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback