Vaknat på fel sida?

Vissa dagar vaknar man på rätt sida, man bara är så glad och ser verkligen fram emot dagen. Det är härligt med sånna dagar. Jag måste erkänna att jag för det mesta har sånna dagar. Men just udag, just precis idag hade jag inte riktigt turen att ha en sån dag.
I natt kollade jag på 27 dresses, helt okej film faktiskt. TIll och med bättre än jag trode den skulle vara. Men detta innebar att jag somnade vid tre. Klockan tio ringer det i mobilen, okänt nummer. Jag svarar självklart inte... försöker somna om. Men ack det går icke. Några minuter senare kommer det tre barn inspringande, dock ett stort barn (jag tror hon hellre kallar sig för barn än vuxen?). Dom hoppar och skrattar, självklart är det nintendo wiiet som står utanför mitt rum som lockar. Suck, nu går det verkligen inte att somna om. Jag vänder på mig, vänder på mig en gång till och kniper ihop ögoen för att inte morgonsolen ska sippra igenom mina ögonfransar via önonlocken och träffa iris. Ack! Nej jag kunde inte somna om. Det var bara att ta på sig kläderna och vara glad, för en gångs skull hade jag ju vaknat inom frukost-timmarna och kunde ta mig en smörgås.
Jo visst det var lite mysigt att börja dagen i soffan med två barn och två väldigt barnsliga vuxna med lite mysig wii spelande. Men det räckt inte riktigt hela vägen, och tanken på att jag ska jobba till tio ikväll gjorde inte saken bättre...

Men nu, efter jag skrivit detta och ätit lunch imellan första och andra stycket... Så är faktiskt dagen mycket bättre. Känns inte alls jobbigt att jobba, ska faktiskt bli skönt att göra något med dagen. Kanske får avsluta dagen med film hos någon för att göra den riktigt hel.

//Erica

Kommentarer
Postat av: Annelie M Sundholm

Hallå...är det inte det bästa som FINNS att vakna av John och Elis??? ;-)

Postat av: Erica

Ingen kommentar...

2008-08-07 @ 16:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback