Life goes on

Ja... nu sitter jag här. Två dagar i skolan har gått och jag är helt full av information. Precis som alla andra skolor finns det massa regler att följa. Man får tex inte komma en minut försent till lektionen, ajdå på gymnasiet, i min klass, där var vi ganska slappa och droppade in under lektionerna lite när vi kände för det skulle man kunna säga. Vi tar ett exepmel, på samhällskunskapslektionen på tisdag morgon som var två timmar och tio minuter (något sånt om jag inte mins helt fel). Under denna lektionen kom till att börja med läraren alltid 5-10 min försent (om han kom alls)... sen började det. Vi brukade vara så där kanske tio stycken när lektionen började och när den var slut hade vi på någon konstigt sätt fyllt klassrummet. Det får nog bli slut på det nu. haha. Fast jag måste ändå säga att det är bra att komma i tid, har man en lektion och läraren föreläser om något spännande ämne så vill man inte bli avbruten av folk som droppar in.
Igår var det tokmycket information hela dagen, som avslutades med en trevlig fest/middag. Idag var det en så att säga vanlig skoldag. Började 8.00 och slutade 12.00. Idag var det Johannes Amritzer som undervisade, alltid lika spännande och roligt att höra hans livsberättelser.

Nu sitter jag här i soffan, lyckades få skjuts av en trevig dam från kyrkan. Gick förbi affären och köpte mjölk och bröd (fanns inte så mycket av de till frukost idag). Hade tänk ta tag i disken och laga lite mat. Men jag vet inte vad jag ska hitta på. Pluss att jag är sjuukt trött. Inte alls van vid att gå upp så här tidigt på mornarna. Klockan ringde för övrigt 06.15.

Föresten! När jag kom hem låg det som vanligt post på mattan innanför dörren. Idag var det post till mig, visserligen stod det aviserat till Andreas. Men jag visste att det var till mig. Mamma har hittat min borttappade iPod som pappa så snällt skickat upp till mig på posten! :)

Nä nu ska jag fixa något att äta.
Sen ska jag nog ta cykeln bort till bananen (studentboende) där gaanska måna av mina klasskompisar bor.


/Erica

Kommentarer
Postat av: Olivia

Åh vad kul att du återfick din iPod!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback