Iv'e got mail

Dom flesta dagarna på veckan, ja alla skulle jag mer vilja säga. Så dimper det ner massa tidningar, reklamblad och brev. Det är räkningar och annat sånt tråkigt, alltid frankerat till mor och far. Jag brukar trotts detta gå och hämta posten när det kommer. Det kan allt vara lite kul att kolla rekambladen och läsa lite i HN eller varbergsposten.
Idag, som vanligt kom det post. Eftersom jag är hemma och inte har så mycket speciellt för mig så gick jag ut och hämtade posten i hopp om att hitta något roligt. Ibland kan det ju faktiskt hända att man får någon liten lapp om att man ska hämta ett packet på posten nere i byn.
Jag väntar ingen sådan lapp, jag har inget beställt. Jag väntar inte heller på någo brev. Men i alla fall gick jag ut för att hämta posten för en liten stund sen. Det kanske mes var för att ha en anledning att gå utanför dörren.
Idag låg det mycket post i postlådan. Och till min stora förvåning det var hela tre, juste tre brev till mig!
Första brevet var från sos missionsbibelskola, antagningen till skolan härligt. Om två veckor börjar min nya skola.
Det andra brevet var ett roligt brev, det var från tema skolfoto. Och det kan bara innebära en sak, studentbilderna. wiho vad skoj, har nu roat mig en stund med att kolla studentbilderna. Alla var så uppklädda, fina och framför allt glada!
Men så kommer vi till det tredje brevet, det fruktade brevet från skatteverket. Det behövde jag inte öppna för att veta vad det innehöll. Aj ajaj... det blev nästan 4000 att klämma fram och betala tillbaka på skatten. Nu tror du säkert att jag har struntat i att betala skatt över huvud taget. Men nej du har fel. Det är så att jag har sålt en hel del av mina fonder, vilket innebär att man måste betala skatt på det... Det var visserlgen ett år sen jag tog ut dom pengarna, men det är ju nu skattebrevet kommer. Aja, det löser sig alltid...

För övrigt, för informationsskull så ringde en tjej från JC i stockholm igår och ville jag skulle komma på anställningsintervju. Jag sa att jag kan inte komma förens nästa vecka. Då sa hon att det inte var säkert att hon hade någon tjänst kva. Ajdå, jag lägger på och kommer på att jag gärna vill ha det jobbet. Försöker ringa upp henne idag för att säga att jag kan komma upp imorn. Men icke, hon jobbade inte idag så jag fick inte tag på henne. hm... vi får se vart det här slutar!


/Erica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback