Everybody goes surfing

Everybody goes surfing, surfing USA apelviken
ja så är det, idag var det apelviken som gällde och brädan med seglet på. Efter en liten fotostund mellan skurarna hemma hos Johanna som följdes av en mysig fika. Träffade på Irmelin på stan, myspratade en stund. Sen drog jag vidare till apelviken.
Blev lite överriggad, seglet jag ville ha var redan taget när jag kom dit och råkade få ut en mindre bräda än vad jag brukar köra med. Så det var en liten utmaning måste jag säga. Det tog mig en timme att komma på tekniken med brädan. Då fick jag ett nytt problem, fick sån fart att jag flög all världens väg. Trots att jag låg i vattnet och försökte vatten/strandstarta typ 80% av tiden så var det sjukt roligt. När man väl kommer upp, hakar i hängselen och får fart... då får man värsta kicken.
När klockan sedan närmade sig halv 9 (viste inte va klockan var, men solen gick ner) fick jag tvinga mig upp ur vattnen. Det var ungefär som när jag var liten, när vi var på stranden och jag badade hela tiden, ville helt enkelt inte gå upp.
Men nu insåg jag att mina armar började bli trötta och jag ville inte surfa i mörkret, så jag tog mig innåt.
Roligt var det, härligt med utmaningar... det är väll ändå dom som får enat bli bättre?





/Erica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback